Help! Welke schooltas moet ik kiezen?

mei 29, 2019 0 Door Tom Hoovers

Een schooltas is waarschijnlijk een van de belangrijkste accessoires voor een scholier. Daarom is het belangrijk om een goede school tas te kiezen, want deze tas gebruik je immers iedere dag! Kun je ook wel wat tips gebruiken bij het uitkiezen van een handige schooltas? In dit artikel delen we een aantal leuke exemplaren.

Rugtas

De meeste scholieren zullen waarschijnlijk een rugzak als favoriete schooltas kiezen. Dit komt doordat een rugzak nu eenmaal makkelijk en comfortabel te dragen is, vooral als je naar school moet fietsen. Verder is een rugtas zeer geschikt voor het vervoeren van zware boeken en een laptop, want door de twee schouderbandjes wordt het gewicht gelijkmatig over je schouders verdeeld en heb je dus minder kans op rug- en schouderpijn.

Shopper

Een shopper is ook erg geliefd bij veel scholieren, want ook hier past lekker veel in. Ook kun je kiezen voor shoppers met of zonder rits. Meestal kun je in een shopper zonder ritssluiting aan de bovenkant meer spullen kwijt, dus dat is ook iets om rekening mee te houden. Verder zijn shoppers in de leukste designs te verkrijgen, maar met een simpele leren shopper zit je eigenlijk altijd wel goed want deze kun je het gehele jaar door gebruiken en past bij alle outfits. Ook hebben we leuke handtassen die gebruikt kunnen worden als dames schooltas.

Messenger bag

In een messenger bag kun je lekker veel boeken kwijt en deze tas draag je meestal schuin over je schouders heen. Dit geeft een nonchalante en casual look en is dus perfect voor naar school! Net als bij rugzakken is het bij een messenger bag belangrijk dat je de schouderband kunt verstellen naar de juiste lengte. De ene dag is je tas namelijk misschien wat zwaarder dan de andere dag en dan kan het nogal wat schelen qua draagcomfort als je het bandje kunt verstellen.

Brown Leather Handbag Selective-focus Photography