Wat met een buitenkeuken allemaal mogelijk is

december 3, 2020 0 Door Tom Hoovers

Zo lang als ik weet, houd ik al van koken! Dat begon vroeger bij mijn oma in de keuken; die kon goed koken. Bij alles stelde in een vraag, want ik wilde weten hoe zij al dat lekkere eten maakte. Ik wist zeker dat ik op een dag ook zo goed kon koken en misschien wel beter. Onlangs ben ik mijn eigen kookbedrijfje gestart. Super gaaf! Vooral de cursussen die ik aanbied om buiten te koken. Gelukkig heb ik daar een geweldige buitenkeuken voor kunnen aanschaffen.

Altijd koken

Zoals ik vertelde, koken heeft me altijd geïnteresseerd. Zelfs meer dan dat, het was voor mij een grootse passie. Als mijn kameraatjes vroeger buiten speelden, vroeg ik aan mijn moeder of ik mee mocht helpen met het eten koken. “Ga maar eerst buitenspelen”, vertelde ze dan. Dat deed ik gedwee, om daarna zo rond 16:00 uur als een speer binnen te zijn, om mijn moeder te helpen. Als negenjarig jochie kon ik ’s avonds het eten klaarmaken. Mijn kameraadjes begrepen mijn niet, maar ik vond het geweldig.

buitenkeuken

Eigen bedrijf starten

Je zult het snappen dat mijn schoolcarrière in het tekenstond van koken. Ik ging studeren aan École Ducasse in Parijs, waar ik mijn gastronomische opleiding afrondde. Naar die geweldige studie keerde in terug in Nederland. Een neef van mij vroeg of ik eens een workshop wilde geven. Ach ja tuurlijk wilde ik dat wel. Dat bleek ook een succes, ik besloot dus om daar mijn werk van te maken.

Algemene voorwaarden

Mijn neef had een buitenkeuken, maar die was niet uitgebreid van voor mij genoeg. Het moest er een zijn volledig naar mijn mogelijkheden. Daarnaast moet ik dus een bedrijfje beginnen. Eigenlijk ging dat vrijwel vanzelf, behalve de algemene voorwaarden. Deze heb ik keurig apart op laten stellen. Daarmee had ik mijn eigen bedrijfje en was ik zeker van mijn zaak.