Waarom heb jij nog geen rolluiken in je woning?

maart 26, 2021 0 Door Tom Hoovers

Als je deze vraag hoort dan praat je met iemand die wèl rolluiken heeft in de woning. Het spreekt voor zich op het moment dat je ze hebt, en anders begrijp je eigenlijk niet waarom een rolluik kopen zoveel voordeel biedt. Op deze pagina kun je een aantal voordelen lezen van normale en elektrische rolluiken, dan ben je vast ook overtuigd!

zonwering

Meer privacy in huis

Dit zal voor velen de voornaamste reden zijn om rolluiken te kopen. Je hebt geen last meer van inkijk. Zeker in de avond als het buiten donker is en binnen de verlichting ingeschakeld staat wil je niet de etalage van de straat zijn. Rolluiken bieden meer privacy dan standaard raamdecoratie, het wordt ook wel ingezet als inbraakpreventie. Als je behoefte hebt aan een optimaal privéleven dan zijn rolluiken dé oplossing voor jou.

Beter slapen en comfortabel ontwaken

Een rolluik is niet alleen geschikt voor de woonkamer maar natuurlijk ook op de slaapkamers. Met elektrische rolluiken sluit je het rolluik voordat je naar de slaapkamer gaat, in de ochtend kun je het systeem openen zonder uit bed te stappen. Omdat er geen licht door het luik komt slaap je beter dan ooit, je kunt de luiken zelfs op een timer laten openen. Dan heb je geen alarmklok meer nodig!

Perfect voor op een kinderkamer

Controle over licht is nergens belangrijker dan op de babykamer. Slapen, wakker, slapen, wakker, het is geen kwestie van acht uur in de nacht en verder wakker zijn. Met een rolluik bepaal je hoe donker het is op ieder moment van de dag. Dankzij de isolerende werking heb je ook meer controle over de temperatuur. Als je kinderen wat ouder worden kun je de luiken zelfs inzetten om zelfstandig handelen aan te leren. Denk aan elektrische rolluiken op afstand sluiten als teken dat het tijd wordt om tanden te poetsen en klaar te maken om te gaan slapen.

Echte zonwering waar je iets aan hebt

HR+++ glas isoleert heel goed, maar dan vooral om de warmte binnen te houden. In de zomer betekent dit juist een gloeiend hete woning die niet afkoelt. Een rolluik kopen is een investering in verkoeling, want zonneschijn wordt al voor het raam een halt toegeroepen. Gordijnen in huis kunnen ook de warmte enigszins temperen maar omdat raamdecoratie binnen hangt is een deel van de hitte al binnen. Rolluiken zijn leverbaar of zonder isolatie in de kern, lichte kleuren reflecteren meer licht wat beter is om warmte in huis te reduceren.

Ook zonwering als je niet thuis bent

In de ochtend heb je de rolluiken geopend en je gaat weg. Dan bedenk je dat het een erg hete dag gaat worden en de zon staat pal op het venster. Met een app laat je even de zonwering sluiten, of zelfs geheel automatisch dankzij een lichtsensor. Elektrische rolluiken kun je namelijk niet alleen thuis bedienen maar ook op afstand via een smart home systeem. Let daarbij wel goed op het systeem en de mogelijkheden in combinatie met huisautomatisering.

Dus … waarom heb jij nog geen rolluiken in je woning? Voor de prijs hoef je het niet te laten want er zijn volop opties in verschillende prijsklassen. Daarnaast zijn het duurzame producten waar je lang van zult genieten. Ben jij overtuigd?