Met de tijd meegaan

september 24, 2020 0 Door Tom Hoovers

In de hedendaagse hectiek kan het voor leraren, ouders en leerlingen een uitdaging zijn om iedereen tijdig van alle benodigde informatie te voorzien. Elk kind heeft zijn eigen agenda en taken, maar de ouders en leerkrachten hebben dat evengoed. Hoe handig is het om dat allemaal op één centrale plek te kunnen regelen. Dat kan nu met de school app!

School app

School app is een vernuftig communicatieprogramma, dat scholen in staat stelt, de communicatie met ouders en leerlingen sneller en doeltreffender te laten verlopen. Door de grote toepasbaarheid kan de basisschool app volledig naar eigen inzicht worden gebruikt.
Functies van de schoolapp
Om de communicatie tussen school, leerlingen en ouders vlotter te laten verlopen heeft de schoolapp de volgende mogelijkheden:
• Foto- en videopagina
• Kalenderpagina
• Centrum voor pushberichten
• Teampagina
• Nieuwspagina
• Pagina voor interne communicatie

Uitleg over de functies

Foto- en videopagina: deze functie maakt het mogelijk om foto’s en video’s van belangrijke evenementen, zoals schoolreisjes en sportdagen te delen

Kalenderpagina: om alle lessen en uitval van lessen in weer te geven

Centrum voor pushberichten waar belangrijke informatie over het inleveren van werkstukken of aanmeldingen kunnen worden weergegeven

Teampagina hier kunt u het team van uw school voorstellen, wel zo handig

Nieuwspagina alle gebeurtenissen met betrekking tot school kunnen hier worden vermeld, eventueel met gebruik van push-berichten

Pagina voor interne communicatie de app voor de leraren! Voorzien van een inlogcode ter beveiliging.

Wat een uitkomst de school app!

Wat maakt de school app het eenvoudig om de meest gangbare gebeurtenissen, overzichtelijk en voor de bestemde doelgroep, zichtbaar te maken. Van het plannen van de voortgangsgesprekken met de ouders, tot de aanmeldingen voor het overblijven. De veelzijdigheid van de school app is enorm. Groot pluspunt is het feit dat het zo kan worden ingesteld, dat te allen tijde, de juiste doelgroep wordt bereikt. Geen dagelijkse update van de website maar gewoon aanpassen in de basisschool app en iedereen is tijdig op de hoogte van het reilen en zeilen van de school.