Hoe regel je een verhuizing?

november 18, 2020 0 Door Tom Hoovers

Als je gaat verhuizen dan kun je er natuurlijk voor kiezen alles zelf te doen maar dat is niet voor iedereen even handig. Je dient veel in te pakken, veel te regelen en ook nog eens alles te versjouwen wat met grote en zware dingen uiteraard niet meevalt. Je kunt er dan ook een verhuisbedrijf voor inschakelen om dit voor je te doen. Een goed voorbeeld hiervan is de StudentenService. Zij verhuizen van alles voor iedereen op plekken als in Utrecht, maar ook andere grote steden en plekken in Nederland. Informeer dus altijd goed wat er mogelijk is.

Laat het regelen door StudentenService

Als je gaat verhuizen kun je dit door StudentenService volledig laten regelen. Zij bieden een snelle service, werken tegen gereduceerde tarieven, zijn flexibel qua tijden en je inboedel is ook nog eens verzekerd tegen schade. Ze werken met studenten die tegen lagere prijzen je spulletjes van A naar B verhuizen. Waar dit is, maakt niet zoveel uit want je kunt altijd op voorhand aangeven waar je woont en waar je naartoe wilt. Je krijgt vooraf te horen wat het kost en daar komt niets meer bij. De factuur betaal je pas achteraf als de klus geklaard is.

Laat het regelen door een erkend verhuisbedrijf

Een andere manier om je verhuizing te regelen is via een erkend verhuisbedrijf. Daarvoor betaal je wel meer dan bij StudentenService maar ook dan wordt alles voor je geregeld. Vaak kun je kiezen of je zelf inpakt en uitpakt of dat je dit door de verhuizers laat doen. Zeker als je verhuist van of naar een appartement op een verdieping is het slim dit door een verhuisbedrijf te laten doen want dat scheelt je veel sjouwwerk. Houd er wel rekening mee dat dit niet goedkoop is. Lees hier meer over de gemiddelde kosten van een verhuizing anno 2020.

Regel het zelf

Geld besparen op je verhuizing kun je doen door zelf alles te regelen. Dan sjouw je wel veel  maar bespaar je ook veel. Je pakt alles zelf in en weer uit, regelt het vervoer en rijdt zelf. Dit is veel werk, maar zeker als je met een wat beperkt budget te maken hebt vaak wel een goede oplossing. Houd er wel rekening mee dat speciaal vervoer regelen ook wat kost (bus of vrachtwagentje en brandstof). Verhuizen is vaak toch al stressvol dus dit door een ander  laten doen is geen slechte keuze, ook al kost dit wat. Het spaart in ieder geval je rug en voorkomt meer keren op en neer rijden.